sâmbătă, 8 iunie 2013

Liceenii in alerta



Am inceput sa citesc cartea asta pentru a regasi parfumul unei alte adolescente.Am vazut filmul de vreo 2 ori pentru ca a fost mai greu de inteles decat primele 2,dar cartea e net superioara chiar de la prima lectura.Am citit-o in 2 zile,bine,daca as numara orele nu ar fi 24.Am luat-o de la biblioteca si nu m-a dezamagit.Am gasit in ea aceleasi voci pe care le iubeam,aceeasi ironie sau sarcasm la Geta sau Dana,aceleasi poante la Ionica.

Citind cartea am avut filmul in fata ochilor.Unele scene sau explicatii,istoric al personajelor nu se gaseau in film,dar a fost framos sa aflu mai multe despre fiecare personaj.In carte totul radiaza: Geta e mai buna,Dana mai desteapta,Mihai mai indragostit,Ionica mai amuzant,dar si mai matur decat in primele 2 filme,iar Sanda si Florin mai simpatici.O deosebire fata de film: Mihai inca e cu Dana.Finalul e diferit: dupa ce John Popp este prins,politia iar il confunda pe Ionica,cu un infractor si Lastunul,mica masina a Getei ruleaza in viteza sa scape de politie.

Deci,povestea nu se incheie aici.Am observat ca paginile scrise nu seamana atat cu filmul politist,cat cu o piesa de teatru.Replicile sunt spumoase,iar autorul descrie in detaliu:reactii,emotii,decor,exact ca intr-o piesa(cand iese cineva din scena,ce usa se tranteste,etc).Mi-a placut sa citesc aceasta carte pentru ca mi-a adus aminte de farmecul unor ani,de frumusetea iubirii adevarate si a prieteniei vesnice,de parfumul vietii altei generatii.E fascinant sa vezi cum traiau,cum se exprimau,cum reactionau alti oameni de varsta ta,la varsta adolescentei lor,in perioada lor de glorie.

Autorul este un fin observator al mimicii umane,al reactiilor,realizeaza cu usurinta scene pline de suspans,dar stie si cu 3 cuvinte sa descrie o scena senzuala.Uneori pare chiar romantic.Recomand pentru a descoperi o alta lume.

Pentru cei care nu au cartea,puteti viziona filmul aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Tu ce crezi?